{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.733 visninger | Oprettet:

Generhvervelse af kørekort. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg har fået taget mit kørekort i forbindelse med at jeg har kørt mere end 60% som udløser en betinget frakendelse, og da jeg ikke har haft kørekort i 3 år skal jeg igennem hele møllen igen, dvs, teoritimer, køretimer og begge prøver..

Men det jeg nu er i tvivl om er, hvornår må jeg begynde at tage kørekortet igen, jeg syntes jeg har læst at man må begynde samme dag man aflevere sit kørekort/ikke har kørekortet mere, og da jeg afleverede mit kørekort igår, burde jeg ku begynde idag.

Nogen der ved om det er sådan det er eller om jeg skal vente på bekendtgørelsen og pis og papir...

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig !

På forhånd tak og ha en go dag smiley

MVH - AMG

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generhvervelse af kørekort. Hjælp!
  • #2   7. aug 2012 hvis du er ny bilist.
    skal du vente på du får en kendelse fra politiet.
    Da man i nogle tilfælde. skal vente på at ku generhverve.
    havde en kammerat. han fik kort som 18 årig. 3 dage efter, kørte han 100 i byen. blev taget. han fik frakendt sit kort. og ku ikk generhverhverve det igen før der var gået et eller 2 år.

• #3   7. aug 2012 Han har ikke nået udenfor prøvetiden, så er straffen hårdere

• #4   7. aug 2012 Mikkel. unge belister er jo under 3 års reglen smiley

• #5   7. aug 2012 du burde ha fået det afvide og dem hvornår du kan begynde og tage det ? men har du fået et midlertidigt et ? eller er det helt tagert ?

• #7   7. aug 2012 Mon ikke han mener at det ikke er tre år siden at han tog hans kørekort, så han derfor skal tage kørekortet på ny, og ikke generhverve.
    I hans profil står der at han er 18 år.

Men ved en betinget frakendelse kan du som regel begynde med det samme, men ellers skal kørelæren nok instruere dig i det, når du tager kontakt til denne.

• #8   7. aug 2012 Jens Peter L >> Der er også forskel på 101+ km/t i byen og så 60% overskridelse.
    Forskellen ligger i betinget og ubetinget frakendelse af kørekortet:
    http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/hastigheder

• #9   7. aug 2012 Ofc Brian.

• #10   7. aug 2012 Jeg har fået et kørselsforbud, og det vil sige at jeg skal generhverve mit kørekort, og da jeg stadig er nybilist skal jeg igennem det hele igen..

Men jeg ved bare ikke om jeg SKAL vente på at jeg får bekendtgørelsen..

Tak for svarene, prøver at kontakte kørelære senere idag smiley

• #11   7. aug 2012 du skal vente på Brev fra Politiet. Evt. ring derned. de ikk de hurtigste

• #12   7. aug 2012 Ring ind og spørg dem. nogle gange kan man ansøge om at få lov at tage det før

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #13   7. aug 2012 Det ved din kørelære med 100% sikkerhed..

• #14   7. aug 2012 jeg fortsatte med at køre frem til teoriprøven (afleverede lige som den sku bestilles) undværrede kun mit kort i 14dage.
    havde kørsesls forbud indtil køreprøve var overstået. og en 3års betinget frakendelse...

• #15   7. aug 2012 Okay men hvem skal man ringe til?
    For det er jo kommunerne der står for kørekort og sådan nu?

• #16   7. aug 2012 Men ketil, sku du også tage nye teoritimer & køretimer ?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #17   7. aug 2012 Ring til den køreskole hvor du vil tage undervisningen. De ville kunne svare dig.

• #19   7. aug 2012 Okay, min kørelære ved det ikke helt, han har ikke prøvet det før...

Men prøver at ringe til politiet! tak for svarene!

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jul 2006

#20   7. aug 2012 PS hvis det er et kørselsforbud du har fået, skal du gennem en "særlig køreundervisning" Men ring og snak med din kørelærer, det er vedkommende der bedst kan give dig svar.
    Borgerservice som nu varetager det tidligere Motorkontors opgaver, er ikke altid det nemmeste sted at få korrekt svar fra, er mine erfaringer.

• #21   7. aug 2012 Lasse RS S: Hvilken straf? Så vidt jeg har forstået er min ''straf'' at jeg har fået det køreselsforbud, som indebære at jeg skal igennem det hele igen, og så kan jeg få kørekortet tilbage med en betinget frakendelse hængende overhovedet

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jul 2006

#22   7. aug 2012 Lasse RS S. Han skal have gennemført Teoriprøven inden han kan begynde køreundervisningen når det er kørselsforbud.
    Mikkel H. Det er delvis korrekt. Prøvekommisionen indhenter oplysninger fra dig via politiet, lægeerklæring og afgøre om du kan stille til en Kørelærereksame smiley

• #23   7. aug 2012 Hvor lang tid er dit kørselsforbud gældende?? Har du ikke fået en tilkendegivelse fra politiet med forklaring på din frakendelse af dit kørekort?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jul 2006

#24   7. aug 2012 Hvis man har haft kørekort i under 3 år, og får en betinget frakendelse, får man det der hedder Kørselsforbud.
    Altså man skal aflevere sit kørekort, og får at få det igen skal men gennemføre en "særlig køreundervisning" som skal minimum indholde 7 teori og 8 praktiske lektioner.
    Når undervisningen er helt gemmenført, kan man gå til Teoriprøve, og derefter bestille en praktisk prøve.

Hans "endelige" straf udløses først hvis kan laver en tilsvarrene eller alvorligere forseelse, i form af ubetinget frakendelse.

PS Stavefejl medfølger gratis.

• #25   7. aug 2012 Tak Michael!

Lasse RS S: Jeg mistede ikke mit kørekort pga. at spille smart, eller lignende.
    Det var en nød situation hvor jeg blev nød til at skynde mig, der var tilfældigvis en fotovogn som blitzede mig, og nu tager jeg straffen...

Men tak for svarene alle sammen, fortsat god tirsdag til jer alle smiley

• #26   7. aug 2012 ja det sku jeg. tog teori og køretimer nå tiden så var inde tl bestilling af teoriprøve.sku jeg aflevere mit kørekort. og HUSK en kvitering med underskrift og betjentens ansættelses nummer og underskrift + stempel.
    blive ringet op 6 gange 6måneder efter jeg generhvervede og blev bedt om at aflevere mit køre kort. var oppe og vise kvitterignen 2 gange. de 4 efterfølgene gange fik ved kommende der ringede en kæmpe sviner over de ikke har styr på deres lort. mistede det sidste respekt for politiet der, tænk at de skal passe på danskeborger men ikke engang formå at passe på et fuckingkørekort der er leveret til dem...

• #27   7. aug 2012 Jeg skulle sende mit kørekort med brev til politiet, håber ikke dette var dumt...

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jul 2006

#28   7. aug 2012 Hvis man ikke aflevere det personligt så er det normalt man sender det. Politiet er også mennesker, og de laver nu også fejl. Ingen der kan se sig fri for.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jul 2006

#29   7. aug 2012 Hvis det er generhvervelse pga betinget frakendelse, så er det rigtigt man skal aflevere det til den motorsagkøndige til Teoriprøven. Består man første gang får man det igen med det samme, og aflevere det igen til den Praktiske prøve.
    Består man ikke, får man det ikke før man har bestået begge prøver. Består man ikke inden for den tid man har fået, skal man aflevere kortet til Politiet.

Ved kørselsforbud, skal man aflevere sit kørekort med det samme, for det er et forbud mod at køre før man har gennemført undervisningen og bestået Teori og Praktisk prøve.

Kommentér på:
Generhvervelse af kørekort. Hjælp!

Annonce